FAQ

FAQ en Handeleidingen.

Administratie
Wat is Prepaid tegoed?

Bij ons kunt u ook werken met prepaid. De letterlijke vertaling van prepaid is 'vooraf betalen'.

U voorkomt hiermee wanneer u online wilt betalen telkens de transactie kosten van iDEAL of PayPal moet betalen. Een .NL domein kost dan slechts € 5,99 per jaar.

Het minimale bedrag wat u hiervoor moet storten is € 25.00.
U kunt Mijn tegoed opwaarderen via:

- Overmaken
- iDEAL
- PayPal

Telkens als u uw tegoed opwaardeert krijgt u hiervan een bevestiging, en word het bedrag bijgeschreven in 'Mijn tegoed'. Een factuur krijgt u pas als u een product heeft besteld.

Welke betaalmethodes worden er geaccepteerd?

Wij accepteren iDEAL, PayPal en natuurlijk overschrijvingen.

Zijn er aan iDEAL of PayPal ook kosten verbonden?

Ja. Als u gebruik maakt van iDEAL of PayPal zijn er kosten die gemaakt worden. Deze zijn echter bijzonder laag.

Om toch te voorkomen dat u bij elke bestelling deze kosten moet betalen, bieden wij de optie om te werken met een prepaid tegoed.
Dan heeft u die kosten maar een keer, en kunt u al uw betalingen doen vanuit uw tegoed.

Geen e-mail ontvangen?

Check dan uw ongewenste e-mail map.
Facturen kunt u altijd terug vinden in Mijn Reviced alsmede de betalings opties en details.

Moet ik zelf een bestelling opzeggen?

Zakelijke accounts : Ja, wanneer u een bestelling heeft lopen bij Reviced en u wilt hier na verloop van tijd geen gebruik meer van maken dan moet u deze altijd opzeggen. Bij geen opzegging wordt een bestelling automatisch verlengd en krijgt u hiervan de vervolg factuur.

Particuliere accounts : U krijgt voor einde contract een email met de vraag of u wenst te verlengen. Indien verlenging van uw product niet gewenst is, hoeft u geen actie te ondernemen, wij zeggen het product dan op.

Indien u wenst te verlengen, dient u dit aan te geven in uw Reviced account. Dit kan pas na het ontvangen van bewuste e-mail.

Let op : Particuliere account ? Check dan uw verlengopties via het tabblad Administratie > Uw gegevens. Staat onderaan de pagina automatisch verlengen aangevinkt ? Dan hoeft u voor verleningen niets te doen, dat gaat geheel automatisch.

U dient uw producten dan wel zelf tijdig ( 1 maand voor einde verloopdatum) op te zeggen in uw account.

Uiteraard kunt u altijd via een ticket om meer informatie verzoeken.

Hoe en waar moet ik betalen?

U kunt uw facturen altijd terug vinden in uw controle panel: www.Reviced.com/mijn/facturen
Daar ziet u uw facturen, en die kunt u ook downloaden. Op de factuur staan onze betalings gegevens, en u kunt natuurlijk ook online betalen met iDEAL of PayPal.

Hoe kan ik mijn product overdragen?

Wanneer u een product wilt overdragen aan een andere klant van Reviced, dan moet u de andere klant vragen wat zijn of haar klantennummer is. Stel dit is klantnummer 1234.

U zoekt dan in uw account de bestelling op, en klikt op de domein. Daar ziet u een knopje met de tekst 'Bestelling Overdragen'.
Wanneer u daar op klikt, dan kunt u daar het nummer invoeren. De andere klant krijgt dan een bevestiging per email. Wanneer deze op een activatie link klikt, staat de bestelling in zijn of haar account, en is de overdracht voltooid.

Bestellen
Hoe kan ik een product bestellen?

U kunt een product bestellen door in het menu te kiezen uit een van onze producten en vervolgens op de productpagina op de knop 'bestellen' te klikken.

Wanneer is mijn bestelling actief?

Uw bestelling word automatisch na uw betaling aangemaakt door ons systeem wanneer u kiest voor online betalen met bijvoorbeel iDEAL of PayPal.
Wanneer u kiest voor overmaken, dan activeren wij uw bestelling na ontvangst van uw betaling.

Kan ik een bestelling annuleren?

Stel u bestelt een domein of hosting pakket en u ziet er toch liever vanaf. Dat kan altijd.
Hiervoor moet u inloggen in uw account en de bestelling selecteren. U ziet dan de optie om een bestelling te annuleren.

Hoe zet ik een digitale handtekening?

U gaat dan naar deze pagina: Reviced.com/mijn/digitale_handtekening
U ziet vervolgens een vakje. Daar gaat u met uw muis instaan. Vervolgens drukt u de linker muisknop in, en dan kunt u tekenen. Op die manier kunt u de handtekening maken. Wanneer u een gemaakte handtekening niet echt mooi vind dan kunt u klikken op het knopje Herstel, dan kunt u de handtekening nog een keer opnieuw maken.

Webhosting
Welk hosting pakket is het meest geschikt voor mij?

Dit is een vraag die wij regelmatig krijgen.
Als u er zelf niet helemaal goed uit kunt komen welk hosting pakket u nodig bent, neem dan gerust contact op. Wij adviseren u graag bij het maken van de juiste keuze. Dit natuurlijk geheel vrijblijvend.

Hoe moet ik mijn website uploaden?

Wij adviseren hiervoor Filezilla te gebruiken. Dit is een gratis FTP client, die heel gemakkelijk te gebruiken is.
Deze is voor meerdere platformen te downloaden vanaf:
http://filezilla-project.org/download.php?type=client

Denk erom dat de site ge-upload wordt in de public_html directory van het betreffende domein !!!

Tip : Houd uw FTP software up-to-date ! Vaak komen er beveiligings updates uit. Maak, om mogelijk misbruik van derden te voorkomen, hier gebruik van.

Hoeveel domeinnamen kan ik in mijn account gebruiken?

De hoeveelheid domeinnamen per pakket is verschillend. Zie voor meer informatie de betreffende productpagina. Heeft u bijvoorbeeld een webhostingpakket, ga dan naar Producten > Hosting > Webhosting.

Wat is Installatron?

Met Installatron is uw nieuwe site online in minuten.
Met deze gratis toevoeging bij uw hosting account kunt u met een paar klikken meer dan 40 webapplicaties (web scripts) installeren.

Hiermee heeft u uw eigen site in kwestie van minuten online. Bijvoorbeeld een blog of forum. Onze klanten zijn hier razend enthousiast over!

Bij ons is deze geheel gratis en beschikbaar voor alle webhosting en reseller hosting pakketten. Voor een dienst als dit word vaak een bedrag van 10 euro per maand of meer gerekend. Bij ons niet, en beschouwen dit gewoon als extra service.

Natuurlijk kunt dus ook als reseller deze dienst aanbieden aan uw klanten.

Heb ik ook e-mail bij mijn hosting?

Natuurlijk heeft u bij uw hosting pakket email. U kunt vanuit uw beheer paneel maar liefst 99 verschillende email accounts aanmaken.

Waar moet ik inloggen?

U kunt altijd inloggen op uw DirectAdmin Controlpanel via onderstaande manier.

http://www.uwdomein.ext:2222

Wanneer is mijn webhosting account actief?

Uw account is wanneer u met iDEAL of Paypal betaald direct actief. U kunt dus realtime bestellen.
Dit geld natuurlijk ook als u een bestelling betaald vanuit uw tegoed (prepaid).

Wanneer u kiest voor overboeken, dan activeren wij uw account zodra wij uw betaling hebben ontvangen.

Wat is een reseller pakket?

Een reseller pakket is in principe hetzelfde als een dynamisch hosting pakket, met als verschil dat u de toegewezen aantal MB's en dataverkeer kunt opdelen in verschillende pakketten.
U kunt dus verschillende pakketten aanmaken, en verschillende hosting accounts opzetten. Voor uw zelf, of natuurlijk voor uw klanten.
Tevens kunt u bepalen welke functies allemaal wel en niet zijn toegestaan per pakket dat u aanmaakt. Zoals het aantal email accounts, MySQL databases, enz.

Mocht u een demo willen zien van een reseller account, neem dan gerust contact met ons op.

Is overselling toegestaan?

Wanneer u een reseller pakket gebruikt dan is overselling toegestaan.

Iedereen kan mijn site zien, behalve ik zelf

Als iedereen op uw site kan komen maar u zelf niet, dan is er grote kans dat u in de firewall zit. U heeft dan waarschijnlijk een FTP client oid aan laten staan met verkeerde login gegevens. U word dan automatisch op de server gebanned. Ga dan naar www.whatsmyip.org en stuur ons uw IP-adres, dan halen wij u weer uit de firewall.

Wat zijn mijn email instellingen?

Wanneer u wilt email via een webmail client zijn dit de login gegevens en instellingen:

IMAP-server: mail.uwdomein.nl (poort 143 of poort 993 voor ssl ondersteuning)
POP-server: mail.uwdomein.nl (poort 110 of poort 995 voor ssl ondersteuning)
SMTP-server: mail.uwdomein.nl (poort 587 of poort 465 voor ssl ondersteuning)

De gebruikersnaam is altijd het complete emailadres, bijvoorbeeld info@uwdomein.nl. Het wachtwoord is dat wat u heeft opgegeven bij het aanmaken van de email account. U kunt overigens ook de SMTP-server van uw internet provider gebruiken voor de uitgaande email op uw mail client.

Hoe zet ik register globals aan?

U kunt een .htaccess bestand aanmaken en zet de volgende regel in dit bestand.

php_flag register_globals on

Waarom is mijn website ge-suspend?

Het betreft hier dan een automatische suspend, wat inhoudt dat uw site te veel serverkracht gebruikt, en dan dusdanig veel dat andere sites/klanten hier last van hebben. Een maatregel die wij dan treffen is een automatische suspend, uw website gaat ook automatisch weer aan wanneer de load van uw website gezakt is.

In dit geval dient u uw scripts na te kijken, de kans is groot dat de serverload is veroorzaakt door een corrupt script. Een error log kunt u inzien in DirectAdmin bij Statistics en Logs.

Problemen mail OSX?

Het kan zijn dat tijdens een update of een upgrade naar OSX Yosemite de smtp uitgaande mail niet meer goed werkt. In de volgende link staat beschreven hoe dit op te lossen is.

http://osxdaily.com/2014/10/28/fix-mail-smtp-sending-errors-os-x-mac/

Domeinnamen
Wat betekent 'Push Domein'

'Push Domein' betekent dat u uw domein naam kunt doorgeven aan een andere gebruiker van Reviced. Bijvoorbeeld als u uw domeinnaam hebt verkocht.

Hoe kan ik mijn domein naar Reviced verhuizen?

Dit is een vraag die wij vaak krijgen. Veel mensen willen graag hun domeinnaam naar Reviced verhuizen omdat er meer mogelijkheden zijn, en wij zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan de gemiddelde aanbieder.
Een verhuizing is net zo simpel als een normale aanvraag. Wij zullen het stapsgewijs uitleggen:

- Eerst de domeincheck doen, waaruit blijkt dat het domein bezet is
- Kiezen voor de link verhuizen
- Gegevens invullen etc
- Bestelling afronden

Zodra er nu betaald is voor de bestelling, zal het domein verhuisd worden.
Een domeinverhuizing van een .nl duurt tegenwoordig gemiddeld 3 (werk)dagen. Bij een .com etc is het zo dat de eigenaar van het domein een e-mail krijgt met daarin de vraag of de domeinnaam verhuisd mag worden. Zodra die zijn akkoord heeft gegeven krijgt de huidige registar (soort sidn, maar dan voor .coms etc. Bij .nl heb je er daar 1 van, bij overige extensies meer) een bericht of het akkoord is en meestal wordt dan wel gedaan. Zodra beide akkoord zijn wordt het domein verhuisd. De doorlooptijd is dus sterk afhankelijk van wanneer de eigenaar de goedkeuring geeft en op wat voor termijnen de e-mail gestuurd worden. Dit hele proces van e-mails versturen aan de eigenaar etc, is niet iets waar je invloed op kan hebben.

Hoe lang duurt een domein verhuizing?

Een .nl verhuizing wordt ingediend bij de SIDN. Met de juiste token wordt het domein ( na het betalen van de factuur ) vrij snel verhuisd. Doorgaans is de .NL domein dan binnen het uur verhuisd.

Let op : Het verhuizen van een domein is alleen de domeinnaam. Fysieke bestanden van uw website, e-mail en evt. database dient u zelf handmatig te verhuizen.

Wanneer is mijn domein actief?

Uw nieuwe domein is de volgende ochtend rond 10.00 actief.

Wat kost een domeinnaam?

Een overzicht van alle domeinnamen en prijzen kunt u vinden op deze pagina.

Bezwaar bij een verhuizing?

Een domein verhuizing kan heel snel en gemakkelijk verlopen.

95% van alle verhuizingen lopen zonder problemen, maar heel af en toe is er een provider die bezwaar maakt tegen uw verhuizing. Dit kunt u gemakkelijk en simpel oplossen.

In uw panel kunt u de actuele status volgen bij een domein verhuizing. Wanneer u de status 'BEZWAAR' ziet, neem dan contact op met uw oude provider, en meld dat u gaat verhuizen. Neem dan contact met ons op zodat wij voor u de verhuizing weer kunt indienen.

Vergeet dan a.u.b. niet te vermelden om welke domein het gaat.

Hoe komt het dat mijn nieuwe domein nog niet werkt?

Ga naar Mijn Reviced. Klik daar op Reeds actieve domeinnamen en selecteer daar de domein waar je aan wilt werkt (DNS veranderen).

Klik vervolgens op het knopje 'Bewerk DNS'. Verander vervolgens alle A records. Dit doet u door op het potloodje te klikken.
LET OP, niet de MX20 record aanpassen, dit is uw mail fallback server.

Het IP waar u het in moet veranderen staat in de welkoms e-mail die u heeft gekregen met login gegevens.

{{--Hieronder nog een link met DNS informatie.
www.Reviced.com/algemeen/verklaring_dns
--}} Nadat u de DNS records heeft aangepast, is de verandering niet gelijk actief, u moet dan even de DNS update afwachten.

DNS
Hoe kan ik de DNS-records wijzigen van mijn domein?

Indien u ervoor heeft gekozen om uw domeinnaam te registreren op de nameservers van Reviced, bent u in de gelegenheid de DNS-records voor uw domein te wijzigen.
U kunt dit doen door in uw persoonlijke Mijn Reviced de bestelling te bekijken waar het om gaat.
Vervolgens heeft u de optie 'Wijzig DNS records'. U krijgt dan een scherm met de huidige DNS-records van uw domeinnaam. Bepaalde records (zoals localhost en de NS-records) kunt u niet wijzigen. Overige records kunt u zelf wijzigen, maar u kunt ook records toevoegen. Op deze manier heeft u volledige controle over uw domeinnaam.

Wij raden echter wel aan om alleen wijzigingen door te voeren in de DNS indien u weet hoe DNS in elkaar zit. Mocht u er niet uitkomen en toch een wijziging willen doorvoeren, kunt u ook altijd contact met ons opnemen.

Waar kan ik de DNS records wijzigen?

U gaat naar: Mijn Reviced > Mijn actieve bestellingen. Daar klikt u op uw domeinnaam om de DNS records te wijzigen.

Hoe link ik mijn domein door aan een url?

U moet dan bij uw DNS settings een CNAME record toevoegen, hier vult u dan de url in waar uw domein naar toe moet verwijzen.

Veiligheid
Brute-force aanval afweren

Er zijn de laatste tijd veel aanvallen op websites doormiddel van een brute-force aanval. Hackers gaan heel veel aanvragen doen op bijvoorbeeld de wp-login pagina van wordpress.
Door zo'n aanval kan de werking van de server en daarbij dus alle websites in gevaar komen.
Dat is de reden dat wij bij een aanval onderstaande regels voor u in de .htaccess file zetten.
Dit kan er toe leiden dat u zelf geen toegang heeft tot de wp-admin.
Het ip adres van jezelf (of werk) kun je achterhalen door naar www.watismijnip.nl te gaan.

Zie ook https://codex.wordpress.org/htaccess#Password_Protect_Login en https://codex.wordpress.org/htaccess#Require_Specific_I

Voorbeeld WordPress Login:

                        ErrorDocument 401 "Denied"
                        ErrorDocument 403 "Denied"

                        <IfModule mod_rewrite.c>
                        RewriteEngine on
                        RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/wp-login.php(.*)$ [OR]
                        RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/wp-login(.*)$ [OR]
                        RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/xmlrpc.php(.*)$ [OR]
                        RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/wp-trackback.php(.*)$ [OR]
                        RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/wp-admin.php(.*)$ [OR]
                        RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/wp-admin$
                        #volgende regel is voor toestaan ip adres
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} !^xxx.xxx.xxx.xxx$ RewriteRule ^(.*)$ - [R=403,L] </IfModule>

Voorbeeld Joomla Admin Login:
                        <FilesMatch "^administrator/index.php$">
                            Order Deny,Allow
                            Deny from all
                                Allow from ipadres van jezelf
</FilesMatch>

Windows computer besmet, wat nu?

Als u denkt dat uw computer besmet is en uw anti-virus programma vindt niets of u krijgt van ons het advies om uw pc na te kijken, dan adviseren wij om onderstaande programma's te downloaden en uit te voeren.

http://www.bleepingcomputer.com/download/tdsskiller/
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Als laatste redmiddel als bovenstaande niet werkt.
http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/

Tevens raden wij nod32 aan als virus scanner.
Ook voor mac gebruikers, want ondanks dat er weinig osx virussen in omloop zijn kan je wel vanaf een mac een virus doorgeven!

Website, mail of ftp niet te benaderen ?

Het kan voorkomen dat u niet meer bij uw hosting/mail/ftp kunt komen omdat uw ip adres bij ons in de firewall is gekomen. Dit kunt u testen door naar stegoproxy.com te gaan en dan uw site te bezoeken, kunt u dan wel bij uw site dan staat uw ip adres in de firewall.
Mocht uw ip adres in de firewall belanden dan zal dit eerst een tijdelijk blokkade zijn van 15 minuten, gebeurd dit 4 x achter elkaar dan zal er een permanente blokkade volgen.

Dit kan door verschillende oorzaken gebeuren, bijvoorbeeld;

- Te veel (ftp) connecties die open blijven staan, gebruikt u Filezilla dan graag het volgend aanpassen. Maximum Simultaneous Transfers: 1, Limit for concurrent Downloads: 1,
Limit for Concurrent Uploads: 1

- Te vaak (meer dan 25x) verkeerd inloggen via e-mail, ssh of ftp.

Als uw ip geblokkeerd wordt dan via Ticket systeem uw ip adres doorgeven aan ons. Uw ip nummer kunt u achterhalen door naar www.watismijnip.nl te gaan.

Error in e-mail: Authenticatie vereist

De uitgaande mailserver vereist authenticatie.
Controleer de volgende instellingen

Mail voor MAC OSX

- Open Mail. Selecteer onder het menu 'Bestand' (File) de optie 'Voorkeuren' (Preferences).
- Klik op Accounts en selecteer het betreffende account.
- Klik op de knop 'Serverinstellingen' (Serversettings).
- Vul bij 'Gebruikersnaam' (Username) uw loginnaam in en bij 'Wachtwoord' (Password) uw wachtwoord.
- Klik op 'OK'. Kies er vervolgens voor om de gewijzigde instellingen op te slaan.

Voor Outlook / Windows Live mail

- Selecteer bij het menu 'Extra' (Tools) de optie 'E-mailaccounts' (Mailaccounts).
- Selecteer de optie 'Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen' en klik op 'Volgende' (Next).
- Selecteer uw emailaccount en klik op 'Wijzigen...' (Change). Klik op de knop 'Meer instellingen...' (More Settings...).
- Selecteer het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail' (Outgoing Server).
- Vink 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' (My Outgoing server (SMTP) requires authentication) aan.
- Vink de optie 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail' (Use same settings as my incoming mailserver) aan.
- Klik op 'OK'. Klik op 'Volgende ' (Next) en dan op 'Voltooien' (Finish).


Voor Thunderbird

- klik bovenin het scherm op "Extra"
- ga naar "Accountinstellingen"
- Scroll in de linker kolom naar "Uitgaande server (SMTP)
- Selecteer hier uw uitgaande mailserver welke behoort bij uw domein
- Klik op "bewerken"
- Zet de Poort op 587
- Verbindingsbeveiliging "Geen"
- Authenticatiemethode "Wachtwoord, onbeveiligd verzonden"
- Controleer of de Gebruikersnaam het hele e-mailadres is
- Klik op "OK"

Uitgaande mail zal nu weer werken

Zoekmachines controleren

We zien de laatste tijd dat zoekmachines/bots nogal agressief de site(s) scannen.
Vooral als er beveiliging of surfgedrag plugins geïnstalleerd zijn in de verschillende cms systemen.
Wij adviseren dan ook om gebruik te maken van het zogenaamde robots.txt bestand. Deze zorgt ervoor dat de zoekmachines/bots niet de site(s) en uiteindelijk de server plat kunnen trekken.

Zet in de public_html van het betreffende domein simpelweg een robots.txt bestand met de volgende inhoud:

User-agent: *
Disallow:
Crawl-delay: 20

Dit zorgt ervoor dat de site wel gescand wordt maar met een vertraging waardoor de load niet te hoog wordt.
Zie voor meer info http://www.metatags.nl/sitebouw_tips_robotstxt

Certificaat melding e-mail

Wanneer onderstaande melding verschijnt mag u een vinkje zetten bij "altijd vertrouwen".

certificaatmelding mail

Dit komt omdat wij op de servers een certificaat hebben geplaatst zodat er een veiligere uitwisseling plaats vind voor DirectAdmin, HTTP, webmail enz.
Aangezien er op mail.uwdomeinnaam.nl een verbinding wordt gemaakt komt de melding dat de servernaam dan niet overeen komt. Dit is helaas niet anders in te stellen.

Als u eenmalig dit accepteert zal de verbinding goed beveiligd zijn.

Doorsturen (forward) via iframe werkt niet (meer).

De browsers van tegenwoordig hebben iframe doorsturing geblokkeerd om fishing e.d. tegen te gaan. Dit houdt in dat de forward optie die bij ons per domein in het Reviced panel niet meer werkt. Om dit wel te laten werken moet er een aanpassing gemaakt worden in de index.php van de site waar de forwarding naar toe gezet wordt.
Hier volgt een voorbeeld:

Domein aaa.nl moet een verwijzing naar bbb.nl krijgen vanuit een iframe forward.
De index.php van domein bbb.nl moet dan bewerkt worden en de volgend code moet in dit bestand gezet worden zodat site aaa.nl toegang heeft/krijgt tot de bbb.nl site.

header("X-Frame-Options: ALLOW-FROM http://aaa.nl/“, false);

De andere 2 forward opties werken wel. Je kunt ook in DirectAdmin per domein een forward zetten.

Veel gestelde vragen

Wij krijgen vaak van onze klanten dezelfde vragen, welke in de meeste gevallen snel te beantwoorden zijn. Daarom hebben we hieronder de veel gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Indien u ook een vraag heeft, dan kunt u hieronder eventueel het antwoord vinden. Mocht u nog geen antwoord hebben gevonden of is het nog niet helemaal duidelijk, neem dan contact met ons op via een ticket.

Dien een ticket in